Zelfcompassie Training

Zelfcompassie training dordrecht online

De zelfcompassie training is een bijzondere training waarin je in 8 stappen van zelfkritiek naar zelfliefde gaat. Van hoofd naar hart. Van angst, onzekerheid en twijfel naar liefde, wijsheid en innerlijk geluk.

Herken je dit?

Je bent enorm streng voor jezelf. Je hebt het gevoel dat je continu te kort schiet en ziet alleen wat er niet goed is, in plaats van wat er nu allemaal al wel is.
Je bent onzeker. Je vergelijkt jezelf continu en bent veel bezig met wat andere mensen van je denken. Dit maakt je klein.
Je wil alles perfect doen, stelt hoge eisen aan jezelf en legt de lat hoog. Dit zorgt voor spanning. Want het is nooit af en nooit goed genoeg.
Je drukt gevoelens weg of blijft er juist in hangen. Je weet niet hoe je met lastige emoties om moet gaan zoals boosheid, verdriet, teleurstelling of wrok.
Je twijfelt over van alles. Je blijft zo in je hoofd zitten dat je niet tot keuzes komt. Je bent afgesneden van je eigen wijsheid, je intuïtie.
Je bent moe, gestresst en prikkelbaar. Je gaat over je grenzen heen om anderen te pleasen of om maar niet "af te gaan". Nee zeggen staat niet in jouw woordenboek.
Je bent altijd maar met anderen bezig, aan het geven en zorgen voor. Je weet niet meer wat je zelf nou eigenlijk leuk vindt, waar je energie van krijgt of wat jij wil.
Je vind het moeilijk om te genieten van kleine dingen. Je bent zo serieus en kritisch geworden. Het is eigenlijk helemaal niet leuk om met jezelf om te gaan.
Je hebt het gevoel dat er zoveel meer in je zit. Maar het komt er gewoon niet uit omdat je jezelf zo blokkeert met al die strengheid, de angst om te falen en de lat die je voor jezelf vaak veel te hoog legt.

Als je je in een of meer van deze punten herkent
dan is de zelfcompassie training zeker iets voor jou.

Volg de zelfcompassie training

Wat is zelfcompassie?

Zelfcompassie betekent dat je vriendelijk met jezelf omgaat, juist op momenten dat je het moeilijk hebt, als je faalt en het leven niet gaat zoals je wil. In plaats van jezelf keihard te veroordelen en af te straffen, ga je constructief met jezelf en de situatie om.

Het lijkt logisch. Hoe strenger je voor jezelf bent, hoe beter het resultaat. In de laatste jaren is er veel onderzoek gedaan naar zelfcompassie en wat blijkt, het tegenovergestelde is waar.

Onderzoek toont aan dat zelfcompassie er voor zorgt dat je minder bang bent om nieuwe dingen te proberen, meer in jezelf gelooft, succesvoller bent in het behalen van doelen en het ook sneller opnieuw probeert als het niet is gelukt. Je neemt verantwoordelijkheid voor je daden, zonder jezelf onnodig af te straffen.

Ervaringen van anderen

ervaring met suzan oostvogels compassie training

“De zelfcompassie training kwam echt precies op het juiste moment. Ik heb geleerd om te vertrouwen op mezelf en mijn gevoel. De training zorgde er voor dat ik mezelf staande kon houden te midden van alle uitdagingen die destijds op mijn pad kwamen. Ik ben zo onwijs blij dat ik heb deelgenomen en ik kan deze training echt aan iedereen aanraden die niet alleen milder wil leren zijn maar ook met meer inzicht en wijsheid zijn leven wil leven. Het is een van de meest bijzondere trainingen die ik in mijn leven gevolgd heb.”

Janneke
Directie secretaresse

Hoe ziet de zelfcompassie training er uit?

De zelfcompassie training is praktisch, persoonlijk en wetenschappelijk onderbouwd. Ik heb zelf training gevolgd bij Kristin Neff & Chris Germer. Beiden autoriteit op dit gebied. De zelfcompassie training bestaat uit 8 lessen elk met een eigen thema.

Aan de hand van verschillende oefeningen waaronder meditaties, visualisaties en journaling opdrachten verdiepen we wekelijks een thema zodat je het geleerde, direct na de les, thuis kunt toepassen. Tijdens de training krijg je verschillende oefeningen aangereikt waarmee je stap voor stap je eigen meditatie routine opbouwt.

Naast de wekelijkse lessen oefen je thuis ongeveer 30 minuten per dag zodat je steeds bewuster wordt en stap voor stap leert hoe je de shift maakt van zelfkritiek naar zelfliefde. Van hoofd naar hart. Van angst naar vertrouwen, wijsheid en geluk.

Zelfcompassie thema's

Deze thema’s komen aan bod in de zelfcompassie training

Resultaten

 

✓ Je bent minder perfectionistisch
✓ Je bent milder en oordeelt minder
✓ Je hebt minder last van schaamte
✓ Je twijfelt minder aan jezelf
✓ Je durft fouten te maken
✓ Je bent minder bang voor afwijzing
✓ Je ervaart meer positieve emoties
✓ Je hebt meer zelfrespect
✓ Je accepteert jezelf zoals je bent
✓ Je kunt beter dealen emoties
✓ Je zorgt goed voor jezelf
✓ Je dealt constructief met tegenslagen
✓ Je voelt je meer verbonden
✓ Je bent meer tevreden
✓ Je kunt makkelijker vergeven
✓ Je hebt meer zelfvertrouwen
✓ Je hebt meer moed en daadkracht
✓ Je bent trouw aan jezelf
✓ Je luistert naar je onderbuikgevoel
✓ Je voelt meer levensvreugde en liefde

Praktisch

Je kunt de zelfcompassie training op verschillende manieren volgen:

Online Training

€297
  • 8 online lessen op video
  • Inspirerend werkboek
  • Meditaties op mp3
  • Besloten supportgroep
  • Wekelijkse live Q&A’s
  • Onbeperkte deelname

 

Aanmelding open: 2 maart
Startdatum:
22 maart 2020
Locatie: gemakkelijk vanuit huis

Groepstraining

€497
  • Vrijblijvend intakegesprek
  • 8 Bijeenkomsten van 2,5 uur
  • Inspirerend werkboek
  • Meditaties op mp3
  • In een kleine groep (max 10)

 

Data: 26-11, 3-12, 10-12, 17-12, 7-1, 14-1, 21-1, 28-1
Tijdstip: 19.30-21.30 uur
Locatie: MindfulCentrum, Dordrecht

1-op-1-training

€797
  • Vrijblijvend intakegesprek
  • 8 Bijeenkomsten van 1 uur
  • Inspirerend werkboek
  • Meditaties op mp3
  • Op maat gemaakte oefeningen
  • Geen wachtrij, snel starten
  • Veel aandacht voor jouw persoonlijke situatie en behoefte

Data: overdag op di. en do.
Tijdstip: in overleg
Locatie: Online of MindfulCentrum

psycholoog en coach suzan oostvogels mindfulness yoga zelfcompassie dordrecht online

Over mij

Hi! Ik ben Suzan Oostvogels. Als psycholoog, trainer & coach heb ik de afgelopen jaren meer dan 1000 mensen mogen begeleiden op hun inner journey naar meer rust, ruimte en richting.

In 2011 begon mijn eigen inner journey toen ik mezelf bijna een burn-out in werkte. Ik stond altijd aan en ging maar door. Ik was mega perfectionistisch. Het was nooit goed genoeg. Dood moe was ik, maar toch ging ik door. Ik volgde dat strenge stemmetje die zei dat het nooit goed genoeg was. Dat ik nooit goed genoeg was. Ik moest altijd een prestatie leveren voor ik het gevoel had dat ik er toe deed. Dit zorgde er voor dat ik enorm over mijn grens ging. Ik verharde. Alsof ik een dikke muur om mijn hart had gebouwd. Om mezelf te beschermen en maar niet gekwetst te worden. Maar door die muur raakte ik vervreemd van mezelf en kon ik ook de liefde van anderen niet toelaten. Laat staan de liefde voor mezelf voelen.

In de afgelopen jaren heb ik de zelfcompassie training en opleidingen gevolgd bij oa Kristin Neff en Chris Germer. Ik leerde om beter voor mezelf te zorgen en vriendelijker voor mijzelf te zijn. Niet altijd zo kritisch en zo streng. Of mijzelf te veroordelen door de ogen van anderen. Door zelfcompassie te beoefenen heb ik de muur om mijn hart laten zakken. Durf ik kwetsbaar te zijn en te vertrouwen op mijn eigen wijsheid en het kompas van mijn hart. De wijsheid die ik in de afgelopen jaren heb opgedaan wil ik graag met je delen. Zodat ook jij af leert stemmen op je eigen wijsheid. Het mooiste dat er is.

 

Hou zou het zijn als...

Je minder stress en angst zou hebben?
Jij vol vertrouwen in het leven zou staan?
Je in verbinding bent met jezelf, je hart en je eigen wijsheid?
Je mild met jezelf om zou gaan. Ook als je een fout maakt?
Je jezelf zou troosten op de momenten dat je het zo nodig hebt?
Je oude pijn hebt geheeld, anderen en jezelf hebt vergeven?
Je volledig in je kracht zou staan en trouw bent aan jouw waarden?
Je jezelf accepteert en helemaal mag zijn zoals je bent. Precies zoals je bent?
Je je echt gelukkig zou voelen?

Dit is ook voor jou mogelijk!

Doe mee met de zelfcompassie training

Doelgroep

Voor wie is de zelfcompassie training?

Zelfcompassie is iets voor jou als je:

 vriendelijker met jezelf wil leren omgaan
 gek wordt van die kritische, strenge stem
 jezelf beter wil leren kennen
 de kwaliteit van je leven wil verbeteren
  jezelf wil accepteren zoals je nu bent
beter om wil gaan met moeilijke gevoelens
los wil komen van die strenge gedachten
 meer vanuit je hart wil leven
 weinig zelfvertrouwen hebt
 zorg wil dragen voor jezelf en je emoties
moed, kracht en authenticiteit wil ontwikkelen
verbondenheid, warmte en zelfliefde wil ervaren

Zelfcompassie is niets voor jou als je:

X midden in een ingrijpende levensgebeurtenis zit zoals een scheiding, verhuizing of net na een overlijden. Als dat het geval is kun je beter even wachten met de zelfcompassie training.

X Als je momenteel in behandeling bent bij een psycholoog of medicatie gebruikt overleg dan met je huisarts, psycholoog of psychiater over je deelname aan de zelfcompassie training.

Ervaringen van anderen

ik zat er doorheen coach psycholoog

“Als je in je hectische leven op zoek bent naar rust en een coach die je helpt om keuzes te maken vanuit je gevoel in plaats vanuit je hoofd, dan ben je bij Suzan aan het juiste adres. Ze leert je dat keuzes gemaakt vanuit je hart, altijd de juiste zijn en zo kan je ruimte creëren om te doen wat goed is voor jou. Zowel zakelijk als privé. Een absolute aanrader!”

Kristel
Ondernemer
ervaring met suzan oostvogels compassie training jeroen

“Suzan geeft les met het hoofd en het hart. Met haar heldere uitleg en praktische oefeningen neemt zij je mee terug naar jezelf. De zelfcompassie training vond ik een bijzondere en waardevolle training die ik niet gauw zal vergeten. Ik heb geleerd om nog meer te vertrouwen op mijn eigen wijsheid.”

Jeroen
Docent

Veelgestelde vragen

Antwoord op  veel gestelde vragen

Moet ik eerst de mindfulness training volgen voor ik deelneem aan de zelfcompassie training?

Het is zeker wenselijk, maar niet noodzakelijk om eerst deel te namen aan een mindfulness training. Misschien volgde je de training bij mij, of bij iemand anders. Dat maakt niet zoveel uit.

Als je eerst de mindfulness training hebt gedaan, dan heb je al een basis van opmerkzaamheid gelegd. In de zelfcompassie training worden soms fijne, maar ook lastige emoties geraakt. Mindfulness kan je helpen om te midden van de moeilijke emoties aanwezig te blijven. Zo voorkom je dat je overspoeld raakt door verwarrende emoties of verstrikt raakt in de verhalen van de innerlijke criticus.

Mocht je de zelfcompassie training willen volgen zonder basis van mindfulness, bespreek dit dan vooraf even met mij.

Moet ik tijdens de zelfcompassie training dingen over mijn persoonlijke leven met de groep delen?

Nee, dat hoeft niet. Je deelt in de groep zoveel of zo weinig als voor jou prettig is. De zelfcompassie training gaat diep maar is geen praat- of therapiegroep. Mocht je tegen persoonlijke of gevoelige dingen aanlopen, dan is het altijd mogelijk de training te combineren met individuele coaching.

Ik heb mij aangemeld voor de training, hoe gaat het nu verder?

Voor deelname aan de groepstraining of de individuele training vindt er eerst een telefonische intake plaats. Daarin maken we kennis, onderzoeken we of de zelfcompassie training nu voor je past en kun je natuurlijk al je vragen stellen. Voelt het goed, dan gaan we samen aan de slag. Na deze intake ontvang je de factuur, zodra deze is voldaan is je inschrijving compleet en daarmee jouw plekje voor de zelfcompassie training gereserveerd.

Als je met de online zelfcompassie training mee doet dan kun je nadat je hebt betaald, gelijk beginnen met de eerste les. Je krijgt hier automatisch een mailtje van in je mailbox. Ook zal ik je uitnodigen voor de besloten Facebook groep waar de live Q&A’s plaatsvinden. Dit is een geheime groep waarin je elkaar kunt supporten, al je vragen kunt stellen en wekelijks de live sessies kunt bijwonen. Elke week komt er een nieuwe les voor je open en daarnaast coach ik je wekelijks tijdens de live momenten waarop je al je vragen kunt stellen.

 

Hoeveel tijd moet ik vrij houden voor de dagelijkse meditatie oefeningen?

Na elke zelfcompassie les krijg je een mix van korte en lange meditatie oefeningen op mp3 die naadloos aansluiten op het thema van de betreffende les. De kortste compassie oefening duurt drie minuutjes, de langste oefening 30. Als je uitgaat van dagelijks 30 minuten oefenen zit je helemaal safe.

Wat is het voordeel van een online zelfcompassie training?

In het begin was ik zelf wat sceptisch. Levert het online volgen van de zelfcompassie training wel genoeg op? In 2016 besloot ik om de mindfulness training online te geven en het maar te gaan ervaren. Wonderbaarlijk genoeg zag ik dat de resultaten van de online training en de fysieke groepstraining exact gelijk waren! Ik heb daarom besloten om me nog meer te richten op het geven van online trainingen. Daarom heb ik na het succes van de online mindfulness training ook de zelfcompassie training ontwikkeld. De voordelen van het online volgen van de zelfcompassie training zijn:

Wanneer jou het uit komt

Het grote voordeel van de online zelfcompassie training is dat je kunt oefenen wanneer het voor jou uitkomt. Er zijn geen bijeenkomsten waar je heen moet op een bepaalde avond/tijd. Je kunt de zelfcompassie training volgen wanneer het in jouw agenda past en zo vaak als je wil de lessen terugkijken.

Op je eigen tempo

Daarnaast kun je de zelfcompassie training in je eigen tempo volgen. Er is niemand die iets van je eist of onderdelen die je op tijd af moet hebben. Je doet alles op je eigen tempo en alle materialen blijven voor altijd tot je beschikking. Dit zorgt voor rust. Het laatste wat je wil is nog meer stress en verplichtingen, toch?

Lagere kosten

Het volgen van de online zelfcompassie training is even effectief als de fysieke training. Het grote voordeel is dat het een stuk goedkoper is dan de fysieke zelfcompassie training. Die kost 497 euro. Je bent dus echt een stuk voordeliger uit. Dit komt omdat ik geen kosten heb voor locatie huur of het drukken van werkboeken. We werken met dezelfde meditaties en materialen gebaseerd op de officiële MSC training en ik ben er om jou te begeleiden door het proces!

Geen reistijd

Daarnaast bespaar je tijd als je de zelfcompassie training online volgt. Je hoeft namelijk niet op een bepaalde plek aanwezig te zijn, maar je volgt alle compassie lessen vanuit huis. Dit bespaart je reistijd en die tijd kun je besteden aan de compassie oefeningen!

Meer begeleiding

Het klinkt misschien gek, maar in de online zelfcompassie training krijg je zelfs meer begeleiding dan bij de fysieke training. Dit komt omdat ik er voor je ben in de besloten Facebook groep. Zowel tijdens als na de training.

Zo vaak training volgen als je wil

Je behoudt toegang tot alle zelfcompassie lessen en materialen. Ook blijf je na de online training toegang houden tot de Facebook groep. Dat betekent dat je de online zelfcompassie training niet alleen meerdere malen kunt volgen, maar ook toegang blijft houden tot mijn coaching. Niet alleen maar 8 weken zoals in de normale training, maar zolang als ik de training geef.

Ik kan er een les niet bijzijn. Kan ik de gemiste les inhalen?

Het kan gebeuren dat je er een les niet bij kunt zijn. Meestal bellen we dan en praat ik je bij. Als je meer dan 2 lessen moet missen, dan raad ik je aan om op een ander moment te starten met de zelfcompassie training of mee te doen met de online training zodat je de gemiste les kunt terugkijken!

Wordt de zelfcompassie training vergoed?

De zelfcompassie training wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed. Wel raad ik je aan om het bij je werkgever bespreekbaar te maken. Veel werkgevers hebben opleidings- en ontwikkelbudgetten beschikbaar of zijn bereid om de training te betalen.

Ik twijfel tussen de zelfcompassie training of 1-op-1 coaching, wat past beter bij mij?

Twijfel je over deelname aan de groepstraining, de individuele zelfcompassie training of toch een 1-op-1 coach traject? Dat snap ik. Laten we samen in de vrijblijvende en gratis intake onderzoeken wat het beste past bij jou en jouw persoonlijke situatie.

Staat jouw vraag er niet bij of twijfel je nog?
Neem dan gerust contact met mij op.

Hoe zou het zijn als jij...

de shift zou maken van zelfkritiek naar zelfliefde?
Van angst naar vertrouwen? Van hoofd naar hart?

Doe mee met de zelfcompassie training